İlçe Nüfus Müdürlükleri kişinin doğumundan ölümüne kadar geçen süre içerisinde hukuki sonuç doğuran her türlü nüfus olaylarının mevzuata uygun ve düzenli bir şekilde aile kütüklerine işlenmesi sürecini yerine getirmektedir.
Bugün bütün il ve bunlara bağlı ilçelerde elektronik ortamda on-line olarak yürütülen bu hizmetlerde, vatandaşlarımıza güler yüzlü, çağdaş, etkin, hızlı ve kaliteli hizmet sunma amaçlanmıştır.
İlçe Nüfus Müdürlüğü
İlçe Nüfus Müdürlüğünde (1) Nüfus Müdürü, (1) Şef, (2) VHKİ, (2) Sözleşmeli Büro Personeli ve (1) Hizmetli personel görev yapmaktadır.
İlçe Nüfus Müdürlüğünün Görevleri:
a) Görev çevresi içerisindeki nüfus, vatandaşlık, evlendirme ve adrese ilişkin işlemleri mevzuat çerçevesinde düzgün bir biçimde yürütmek,
b) Nüfus olaylarına ilişkin tutanakların düzenlenmesi, yasalara uygun şekilde aile kütüklerine işlenmesi ve her yıl sonunda özel kütük haline getirilmesini sağlayarak muhafaza edilmesine ilişkin iş ve işlemleri yapmak,
c) Görev çevresindeki nüfus olaylarını izleyip kütüklere geçirilmesini sağlayıcı tedbirleri almak,
ç) Cezai kovuşturmayı gerektiren halleri ve mutlak butlanla malûl olan evlilikleri o yerin Cumhuriyet savcılığına bildirmek,
d) 5490 sayılı Nüfus Hizmetleri Kanununda belirlenen esaslara göre kayıt örneği ve yerleşim yeri belgesi veya bilgi vermek,
e) Devletimizin taraf olduğu uluslararası sözleşmeleri uygulamak,
f) Nüfus müdürlüğünün denetimine ilişkin raporları değerlendirerek gerekli işlemleri mevzuata uygun biçimde, zamanında yapmak,
g) Nüfus, vatandaşlık ve evlendirme hizmetlerinin daha etkin ve verimli bir şekilde yürütülmesi için halkla ilişkileri düzenlemek ve halkın bu hizmetlere katkısını sağlamak amacıyla gerekli girişimlerde bulunmak,
ğ) Nüfus cüzdanı, uluslararası aile cüzdanı ve mavi kart düzenlemek,
h) Nüfus müdürlüğüne gönderilen ödeneklerin kullanılması, tahakkuku ve taşınır iş ve işlemlerin mevzuata uygun olarak yapılmasını sağlamak.
ı) Yasalarla verilen diğer görevleri yapmak.
İlçe Nüfus Müdürünün Görev, Yetki ve Sorumluluğu
a) Hizmetlerin yasalara uygun olarak yürütülmesini sağlamak,
b) Nüfus kütüklerinin düzgün bir şekilde tutulmasını, güncelliğini ve muhafaza edilmesini sağlamak, tutanak ve dayanak belgelerini onaylamak,
c) İlçe nüfus müdürlüğünü temsilen mahkemelerde bulunmak veya yerine bir memuru görevlendirmek,
ç) Memurlar arasında işbölümü yapmak, çalışmalarını izlemek ve denetlemek,
d) Denetim raporlarını değerlendirmek ve gereğini yapmak,
e) Kendisine bağlı personelin atanmasına ilişkin tekliflerde bulunmak,
f) Personele yetkisi içindeki disiplin cezasını vermek, daha ağır cezalar ile taltif ve takdirname için teklifte bulunmak,
g) Personelin özlük işlem dosyalarını tutmak.
ğ) İdari para cezalarına ilişkin işlemleri yapmak.
h) Tahakkuk, ayniyat ve diğer işleri yapmak.
ı) Nüfus, vatandaşlık ve evlendirme hizmetlerinde Kaymakamın danışmanlığını yapmak,
i) Yasalarla verilen diğer görevleri yapmak.
Yeni Kimlik Kartlarının verilmesine 02.01.2017 tarihinden itibaren başlanmıştır.
29.10.2016 tarih ve 29872 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan 676 sayılı Olağanüstü Hal Kapsamında Bazı Düzenlemeler Yapılması Hakkında Kanun Hükmünde Kararname’ nin 25 nci maddesi uyarınca Emniyet Müdürlüğünce yürütülen pasaport ve sürücü belgesi hizmetlerine ilişkin iş ve işlemlerin Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğüne devredilmesi ile İlçe Nüfus Müdürlüğümüz yeni kimlik kartlarının verilmesi yanında 02.04.2018 tarihinden itibaren pasaport ve sürücü belgelerini de düzenleyen bir birim haline dönüşmüştür.